کد آهنگ برای وبلاگ

در پرده شلوغ زندگی ناله ها بر می آید مست باش که خلوت کوچه های انتطار را ببینی ... E-mail:majidshabahangi@yahoo.com

کد آهنگ برای وبلاگ

در پرده شلوغ زندگی ناله ها بر می آید مست باش که خلوت کوچه های انتطار را ببینی ... E-mail:majidshabahangi@yahoo.com

کاربرد های Media Player چیست؟

 

یکی از محبوب ترین برنامه هایی که در تمام نسخه های ویندوز پیدا می شود Media Player است که به کاربران امکان می دهد از اجرای CD و DVD لذت ببرند.
برنامه Media Player ابزار مناسبی برای اجرا و سازماندهی فایل های دیجیتالی رسانه ای صوتی و تصویری بر روی کامپیوتر شخصی و اینترنت دارد . اما مهم این است که شما بدانید چگونه از این ابزار استفاده کنید.
وظایف اصلی Media Player عبارت است از اجرای فایل های صوتی و تصویری، امکان پذیر کردن استفاده از ایستگاه های رادیویی و اینترنتی، تنظیم صدا ،کپی کردن آهنگ ها بر روی یک CD ، کپی فایل ها ر روی وسایل مجری قابل حمل مانند MP3 ، اجرای CD و DVD ،افزودن فایل های صوتی و تصویری به کتابخانه رسانه ای ، ایجاد فهرست اجرایی دلخواه از آهنگ ها و فیلم ها ، انتقال بین حالت های مختلف نمایش برنامه و تغییر ظاهر Media Player .
اگر به Taskbar سمت راست صفحه Media Player دقت کنید ، دکمه هایی در نظر گرفته شده که امکانات کاربری برنامه را در اختیار شما قرار می دهد.
دکمه Now Player اطلاعات مربوط به فایل اجرا شده را نمایش می دهد و معمولا صفحه Media Player در این حالت قرار می گیرد تا هم لیستی از اطلاعات فایل صوتی و تصویری را در اختیار کاربر قرار دهد و هم صفحه نمایش برنامه با گرافیک دلخواه در اختیار کاربر باشد. کنار دکمه Now Player یک علامت پیکان شکل وجود دارد که به منظور دسترسی سریع به یک CD یا DVD یا VCD یا نام البوم ،هنرمند،نوع آهنگ و غیره می توان از آن استفاده کرد.
بعد از این دکمه ، دکمه Media Guide است که برای یافتن فایل های رسانه ای بر روی اینترنت به کار برده می شود.
دکمه Copy From CD به شما امکان می دهد یک CD را اجرا کرده یا آهنگ دلخواهتان را در کتابخانه رسانه ای این برنامه ذخیره کنید.
کتابخانه رسانه ای با دکمهMedia Library در اختیار شما قرار می گیرد و علاوه بر سازماندهی فایل های رسانه ای موجود در کامپیوتر شما ، پیوند های اینترنتی به فایل های رسانه ای و فهرست های اجرایی مربوط به فایل های صوتی و تصویری سیستم شما را نیز مرتب می کند.
دکمه Radio Tuner به شما کمک می کند تا ایستگاه های رادیو یی برقرار در اینترنت را یافته و گوش دهید و حتی برخی ایستگاه های مورد نیاز را به صورت پیش فرض تنظیم کنید که دسترسی به آن آسان تر و سریع تر باشد.
دکمه Copy to CD or device نیز آهنگ های ذخیره شده در کتابخانه رسانه ای را بر روی یک CD ترکیب و کپی می کند.ضمن آن که برای کپی فایل ها بر وسایل مجری قابل حمل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر می خواهید با یک سرویس اینترنتی مشترک شوید و از فایل های رسانه ای آن استفاده کنید نیز دکمه Permium Service را فشار دهید.برنامه Media Player حتی به شما امکان می دهد ظاهر و شکل برنامه را به دلخواه خود با کلیک کردن Chooser Skin تغییر دهید.حتما با شکل های عجیب و غریب این برنامه آشنا هستید. لوگوی XP در انتهای این نوار شما را به وب سایت http://WWW.WindowsMedia.com منتقل می کند.
حالا اگر شما می خواهید فایل ها را در این برنامه به صورت تصادفی و غیر منظم اجرا کنید کافی است در سمت چپ نوار بالای صفحه نمایش برنامه دکمه کوچک مربوط به Shyffle را پیدا کنید.تنها کافی است نشانگر موس را مدتی روی اشکالنگاه دارید تا این دکمه را پیدا کنید.شاید بعضی از شما دوست داشته باشید آهنگ مورد علاقه خود را با متن آن اجرا کنید.برای این کار کافی است در Toolbar گزینهView و پس از آن info center view را انتخاب کنید و در بین لبه هایی که نمایان می شود لبه Lyrics را انتخاب کنید .اما در نسخه جدید Media Player برای مشاهده متن آهنگ باید از گزینه Viewروی گزینه Now playing tool را انتخاب و از آنجا عنوان Lyrics را انتخاب کنید و اما برای نوشتن متن آهنگ نیز مسیر File/Peropertise را طی کنید و لبهLyricsرا انتخاب ، متن مورد نظر را تایپ کرده و Apply را بزنید.

شاید برای کاربران جالب باشد بدانند با استفاده از چه دکمه هایی راه آنان کوتاه می شود.آیا تا به حال سرعت فایل های صوتی و تصویری خود را تغییر داده اید؟ برای این کار می توانید از کلید های میانبر Ctrl+Shift+y برای اجرای سریع تر از حالت عادی،Ctrl+Shift+s برای اجرا با سرعت کمتر از حالت عادی استفاده کنید وCtrl+Shift+n برای سرعت عادی.
برای قطع کردن صدا از کلید میانبر F8 ،اگر خواستید صدا را زیاد کنید از F10 و برای کم کردن از F9 استفاده کنید.
گاهی که دوست دارید یک آهنگ یا فیلم را بدون دقت و با سرعت گوش کنید یا ببینید، می توانید با کلید های میانبر Ctrl+Shift+F این کار را انجام دهید.همچنین برای اجرای آهنگ قبلی Ctrl+b و مورد بعدی Ctrl+f .
باید بدانید فایل های رسانه ای دیجیتال متنوعی در برنامه Media Player قابل اجراست که شامل 11 تنوع است. از جمله فایل هایی که در این برنامه قابل اجرا است می توان به فایل های mp3 یا tm3u,midi اشاره کرد.

بنابراین کاربران می توانند با توجه به امکاناتی که در نوار Taskbar در اختیار آنها قرار گرفته استفاده گسترده ای از Media Player داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد